Tuesday, June 15, 2010

bLiK kG..WedDing kaZen~ayu+padil

Balik kg yg sgt best..

~da lm x blik kg..hehe..dkat brape bln agaknyer..well,da kawen kn kna bg2 ar mase,kejap belah sini kejap belah sana..

~rindu kt mak n family..lm x jmpe..alhamdulillah mak n bpk sehat2 je..

~selain blik kg ade gak event lain..wedding ayu,my kazen..

~aku blik khamis mlm,amek anak2 buah kt bayu permai then grak blik mlm tu gak..(bley thn berani2 takot ar..da stgh jln bru teringat mlm tu ialah mlm jumaat...hehe)

~but xpe,aku bwk anak2 buah sbg teman tp diaorg sumer tdo sebaik saje keta bergerak..ish2..cian aku..

~not forgetting luna n maya yg ade skali ikot blik kg coz xde org nk jg diaorg kt umah..papa g tganu candat sotong,huhu

~alhamdulillah,sblm jam 12 aku selamat smpai kt umah..mak pon da nk tdo time tu tggu aku x smpai2..sory mak..

~bdk2 ni smpai je umah nenek sib bek x nanges ke ape ke..elok je nenek bentang tilam trus baring smbil tgk tv..then tdo smpai sok pg..

~the next day,pg2 mak da ajak g umah ayu..tlg wat keje ar pe lg..but at the same time ayu pon nikah pg tuh kul 10.30..

~dgn sekali lafaz,ayu selamat bergelar isteri kpd padil..(bley thn kn..x mcm org tuh smpai 3x..huhu)

~sepersalinan serba putih ayu nmpak x nervous pon..huhu..tp dlm ati sape yg tau kn..nway,i'm hepy 4 u dear n welcome 2 da club..

~blik..then pas semayang jumaat g blik..mlm ade majlis berinai..(ayu da siap pkai inai da,tp ni kire cam tradisi ar..titik inai kt tpk tgn..simboliknyer aku krg pasti..ahli keluarga terdekat akan meletakkan inai ke tpk tgn pengantin..then dpt bunge telur le...)

~tmrw's a big day 4 ayu..hari persandingan..(owh..teringat time aku dulu..rase cm nk bersanding lg la pulak..tp ngan org yg same sentiasa..huhu,miss u my dear papa..)

~hari sabtu,12hb june 2010..aku ngan abg nyer family n adik2 dtg lmbt sket..dtg as a guest ar..mase kitaorg dtg ujan da trun gerimis kecil2..aku naik umah tolong mak siapkan lauk tuk mkn pengantin..x lm pastu ujan trun dgn lbtnyer..petanda apekah?..ish..hujan itu satu rahmat..nasib bek ujan x lm cuma sempat membuatkan halaman tpt tetamu menjamu selera menjadi becak..pengantin plak bru nk sanding..

~utk bersanding biru mude n putih menjadi pilihan ayu+padil..padil lak pkai kasut putih so....wahhhh,sygnyer kna becak,huhu..xpelah pengalaman kn..namun persandingan ttp berlangsung ngan jayanya..pelamin bercirikan moden ngan kerusi kembar tggi yg stylo..aku suke pelaminnya...

~tamat sudah majlis sebelah perempuan..sok majlis lelaki lak..fyi,umah diaorg dkat je,huhu..sng kn arini majlis perempuan sok plak belah lelaki..nk kna ikot gak hantar pengantin sok..cik siah umah dpn ni pon kenduri kawen gak sok..anak die yg sebaya ngan aku si mail ngan adik die nora lak bersanding sok..tp diaorg wat kt dewan..

~isnin mak ajak g hantar pengantin nora kt sg.bsr..oke je..mak segan nk tmpg keta org so g ngan aku je ar..

~ptg insyaAllah aku dlm perjalanan pulang ke pangkuan hubby tersayang..owh,sungguh aku rindu sama kamu wahai en.suami..kenapelah kamu kna g terengganu pd masa yg sama..ralat gak aku hubby x ikot..

~got 1 more holiday day..hehe,saje simpan sehari utk bsenang lenang d rumah...nk watpe,xde pe pon..sj suke je dok umah..coz the next day da kna masuk mlm..memikirkan psl keje tu yg mls tuh..bkn pe..ntah ar..sumtime rase keje kt tpt yg management nye mengamalkan double standard,ntah hape2 ntah..benda yg x berkaitan ngan keje pon ley jd isu..x pro lngsung..nk kire pangkat sgt pon bkn bley bwk mati..nk jg sgt ati diaorg,pdhal sbg pemimpin diaorg yg kna berkhidmat utk kter..wtf kan..geram kdg2..well,siapelah aku nk bersuara sekadar u29 je kn..damn......

~gtg..nk kna tdo da..byk nyamuk lak mlm nie..pas ujan diaorg bermaharajalela ar..nanyte all..



No comments:

Post a Comment